El curso trata del aprendizaje siendo este el proceso por el cual se producen los cambios en la conducta como resultado de la experiencia de interactuar con el mundo y de la memoria entendido este como el registro de las experiencias adquiridas a través del aprendizaje.
Teacher: Pablo Vega
La filosofía de la ciencia es la rama de la filosofía que investiga el conocimiento científico y la práctica científica. Se ocupa de saber, entre otras cosas, cómo se desarrollan, evalúan y cambian las teorías científicas, y de saber si la ciencia es capaz de revelar la verdad de las «entidades ocultas» (o sea, no observables) y los procesos de la naturaleza. Son filosóficas las diversas proposiciones básicas que permiten construir la ciencia.
Teacher: Hilda Ruiz
English III
Students can understand the main points of clear standard speech on familiar matters regularly encountered in work, school, leisure, etc. They can understand the main point of many radio or TV programmes on current affairs or topics of personal or professional interest when the delivery is relatively slow and clear.
They can understand texts that consist mainly of high frequency everyday or job-related language. Also can understand the description of events, feelings and wishes in personal letters.
Students can write simple connected text on topics which are familiar or of personal interest. They can write personal letters describing experiences and impressions.
Students can connect phrases in a simple way in order to describe experiences and events, dreams, hopes and ambitions. They can briefly give reasons and explanations for opinions and plans. They can narrate a story or relate the plot of a book or film and describe their reactions
Teacher: Rita Leticia Cordero Olvera